MWC-Spotify-01 header.jpg

SmartDeviceLink mogelijk industrie standaard voor smartphone integratie in de auto

Amsterdam, 6 juli 2015 -
Met de aankondiging van Toyota, die aangeeft de mogelijkheden van de gedeelde SmartDeviceLink technologie te onderzoeken, komt een open source software oplossing dichterbij. Het doel; het creëren van een standaard voor de integratie van smartphone apps in auto’s.

"Dashboard interface design en smartphone-connectiviteit zijn belangrijke elementen voor de product differentiatie tussen de verschillende automerken", zegt Don Butler, Executive Director Ford Connected Vehicle en Services. "Bij Ford rekenen we elk aspect gedurende de tijd dat iemand achter het stuur zit, tot de beleving die wij onze klanten bieden. We zijn blij dat andere automerken er net zo over denken en we kijken er naar uit om samen te werken om nog meer steun te genereren voor de ontwikkeling van een gezamenlijke SmartDeviceLink."

Voor meer informatie over het onderwerp “smartphone integratie in de auto” verwijzen wij u graag naar bijgaand Engelstalig persbericht.

• Open source versie van Ford Applink™, genaamd SmartDeviceLink (SDL), wordt bestudeerd door Toyota voor de toekomstige integratie in auto’s voor bedienen van smartphone-apps via het in de auto aanwezige touchscreen en middels spraak
  • Eén standaard van meerdere fabrikanten geeft klanten meer gebruiksgemak en bevordert de ontwikkeling van apps die te bedienen zijn in auto’s van verschillende automerken
  • SDL geeft autofabrikanten de ruimte om de gebruikersinterface zelf te ontwerpen om zo voor productdifferentiatie te zorgen. Daarnaast biedt SDL ook een betere ervaring voor de consument middels nieuwe entertainment, informatie en navigatie-apps