Ford3DPrinting_Bruno_Alves_22 HEADER.jpg

Met 3D-printer nu thuis je eigen supercar maken

Amsterdam, 2 november 2015 -

Er is een goede reden om een 3D-printer op je verlanglijstje te zetten. De technologie kan nu worden ingezet om thuis een aantal van de meest populaire auto's van Ford te printen, onder andere de Ford GT, de Ford Mustang en de Focus RS. Het is dan ook niet meer dan logisch dat 3D-printen bij de ontwikkeling van de definitieve versie van deze drie auto's een belangrijke rol heeft gespeeld.

• Bij ontwikkelen van nieuwe Ford's, waaronder de geheel nieuwe Ford GT supercar, wordt geavanceerde 3D-printtechnologie gebruikt
  • Door 3D-printen is de productie van prototypen een kwestie van een paar uur, zodat ontwerpers en technici snel nieuwe ontwerpen en vernieuwingen kunnen testen en aanpassen
  • Voor Ford GT zijn van stuurwiel, schakelpeddels en deurbesturing prototypeonderdelen geprint; grille van Ford Mondeo Vignale ook ontwikkeld met behulp van 3D-print technologie
  • Ford biedt eerste 'one-stop' online 3D-winkel. Ford GT, Ford Mustang en Focus RS bevinden zich onder 1000 modellen die klanten thuis kunnen printen