DSCN1456 header.jpeg

Maximale Euro NCAP-score van 5 sterren voor nieuwe Ford Mondeo

Amsterdam, 5 december 2014 -
De onafhankelijke botsproevenautoriteit Euro NCAP heeft de maximale vijfsterren veiligheidsscore toegekend aan de volledig nieuwe Ford Mondeo.

De nieuwe Mondeo die momenteel in heel Europa op de markt wordt gebracht, is de eerste Ford ter wereld die Pre-Collision Assist met Pedestrian Detection aanbiedt. Deze technologie is ontworpen om voetgangers te beschermen die op de weg voor de auto opdoemen. In dat geval worden de remmen automatisch geactiveerd wanneer de bestuurder niet reageert op de waarschuwingssignalen.

• Hoogst haalbare Euro NCAP veiligheidsscore voor volledig nieuwe Ford Mondeo
  • Eerste Ford ter wereld die Pre-Collision Assist met Pedestrian Detection aanbiedt dat automatisch remmen activeert wanneer voetgangers worden waargenomen
  • Nieuwe Mondeo biedt als eerste in het segment opblaasbare veiligheidsgordels achter en negen airbags, waaronder knie-airbag voor bestuurder
  • Carrosserie mede vervaardigd van hoogwaardig staal en intelligent ontwerp om bescherming te bieden bij aanrijdingen aan voor- en zijkant