*

Informatie over cookies

Close

Cookies zijn essentieel om maximaal gebruik te maken van onze website. De meeste websites maken gebruik van cookies. Cookies slaan uw voorkeuren op en andere informatie, die ons helpt om onze website te verbeteren. U hoeft zich hierover echter geen zorgen te maken, want uit de door ons verzamelde informatie is uw identiteit geheel niet op te maken. In ons privacybeleid (onderdeel Cookies) vindt u meer informatie over cookies en hoe u uw browserinstellingen kunt aanpassen om cookies wel/niet te accepteren.

Go Further

IMG_7623 header.jpg

Hoger marktaandeel voor Ford in Europa door nieuwe producten

Amsterdam, 9 januari 2015 -
Ford behaalde in 2014 een hogere omzet en een hoger marktaandeel in Europa. In totaal verkocht Ford 1,16 miljoen voertuigen in zijn 20 traditionele Europese markten, een stijging van 7,3 procent ten opzichte van 2013. Het totale marktaandeel van Ford in Europa steeg met 0,2 procentpunt tot 8,0 procent in 2014 - het hoogste niveau sinds 2011. Ford bleef hiermee het op één na best verkochte merk in Europa.

De verkoop van commerciële voertuigen van Ford steeg met 21 procent ten opzichte van 2013 tot 227.000 eenheden, dankzij een volledig vernieuwde en uitgebreide Transit range.

Raadpleeg de bijgaande Engelstalige persinformatie voor meer details over de marktcijfers van Ford in Europa.

Highlights

  • Marktaandeel Ford steeg in 2014 met 0,2% tot 8,0% in Europa, het hoogste niveau sinds 2011
  • Ford verkocht in Europa 1,16 miljoen auto's* in 2014 - een stijging van 7,3%
  • Ford was het op één na bestverkochte merk in Europa in 2014
  • Ford bedrijfswagen aandeel van 11,4 procent het hoogste sinds 1997
  • Meer dan de helft van de in 2014 auto´s waren geheel nieuwe of aanzienlijk opgefriste modellen
  • 2015 wordt een van de drukste Jaren ooit voor Ford met veel modelintroducties

Downloads

Fotogalerij: