HEADER mondeo pollenfilter.jpg

Gloednieuw Mondeo Advanced Air Filtration-systeem voorkomt 'blind' rijden na niesbui

Amsterdam, 4 november 2014 -

Een serieuze niesaanval kan voor passagiers een bron zijn van vermaak - voor bestuurders vaak een bron van ongemak. Er zit echter ook een serieuze kant aan dit verhaal. Door klimaatverandering en luchtvervuiling neemt het aantal mensen dat aan allergieën lijdt toe. En niezen bij een snelheid van 95 km/u kan ertoe leiden dat de bestuurder over een afstand van tot wel 20 meter “blind” rijdt.*

• Nieuwe Ford Mondeo uitgerust met innovatief luchtfiltersysteem dat verlichting kan bieden aan mensen met allergieën en ademhalingsproblemen zoals astma en hooikoorts
  • Niezen bij snelheid van 95 km/uur kan ertoe leiden dat bestuurders tot wel 20 meter "blind" rijden
  • Alleen al hooikoortspatiënten - meer dan een kwart van alle Europeanen - hebben nu te maken met een pollenseizoen dat 10 maanden duurt en hebben driemaal zoveel kans op een aanrijding
  • Nieuw filtersysteem voor Mondeo tot 50 procent effectiever dan voorganger bij tegenhouden van ultrafijne deeltjes; filtert vrijwel alle pollen en stikstofdioxide
  • Systeem vergelijkbaar met technologie in ultraluxe auto's; biedt beste filtering in Mondeo-segment en komt ook beschikbaar in andere modellen, waaronder nieuwe S-MAX