Ford-IWS2015_AdvancedLight_082 header.jpg

Ford zet voetgangers ook ’s nachts in het zonnetje

Amsterdam, 20 juli 2015 -

's Nachts rijden, vooral op onverlichte wegen, kan een zenuwslopende ervaring zijn. Ford ontwikkelt nieuwe verlichtingstechnologieën waarmee bestuurders sneller potentiële risico's kunnen identificeren, waaronder voetgangers, fietsers en dieren.

• Ford ontwikkelt verlichting met geavanceerde technologie waarmee bestuurders ’s nachts voetgangers en dieren sneller kunnen zien
  • Advanced Front Lighting-systeem met camera past na interpretatie van verkeersborden stralingshoek aan op kruisingen en rotondes
  • Voor Spot Lighting wordt gebruikgemaakt van infraroodcamera om voetgangers, fietsers en dieren te detecteren, en om mogelijke risico's te identificeren. Het systeem kan maximaal acht verschillende personen of dieren tegelijk identificeren. De twee belangrijkste met het hoogste risico worden gemarkeerd door middel van speciaal ontworpen lampen in de bumper en weergave op scherm