FocusRS-NY header.jpg

Ford maakt prestatiecijfers Focus RS bekend; nieuwe Ford Focus RS is snelste RS ooit

Amsterdam, 16 september 2015 -
Ford Motor Company heeft vandaag tijdens de Autosalon van Frankfurt bekendgemaakt dat de nieuwe Focus RS in 4,7 seconden van 0 naar 100 km/u accelereert, wat deze sportieve hatchback het snelst accelererende RS-model tot nu toe maakt. Bekijk deze nieuwe video voor meer informatie.

De Focus RS heeft een topsnelheid van 266 km/u en wordt aangedreven door een speciaal ontworpen versie van de nieuwe 2.3-liter EcoBoost-motor van Ford met een maximaal vermogen van 350 pk.

De nieuwe Focus RS heeft een optimale acceleratie doordat de Launch Control-technologie voor de eerste keer in een Ford RS-model is geïntroduceerd. Dit is ook het eerste model met de nieuwe All-Wheel Drive-technologie met Dynamic Torque Vectoring van Ford Performance, voor een uitstekende tractie en grip met een ongeëvenaarde wendbaarheid en stuursnelheid in bochten.

De Focus RS wordt als onderdeel van het volledige assortiment van Ford Performance voor Europa tentoongesteld in Frankfurt, samen met onder andere de nieuwe spectaculaire Ford GT-supercar, de Focus ST (in Wagon en als vijfdeurs), en de meerdere malen bekroonde Fiesta ST.

• Nieuwe Ford Focus RS accelereert in 4,7 seconden van 0 naar 100 km/u en heeft een topsnelheid van 266 km/u
  • Innovatieve Focus RS biedt verschillende aandrijfmodi (de eerste auto met driftmodus) en Launch Control; levering aan klanten in Europa vanaf begin 2016

Relevante links