Focus ST paddles - Header.jpg

Ford Focus ST diesel nu verkrijgbaar met PowerShift-automaat

Amsterdam, 16 december 2015 -

De verkoop van de Ford Focus ST is verdubbeld sinds de introductie van het nieuwe model, met vanaf begin 2015 voor het eerst een uitbreiding van het assortiment met een dieselmotor, waardoor klanten in de eerste tien maanden van het jaar maar liefst 10.000 Focus ST’s kochten*. De vraag in Europa is gelijkmatig verdeeld tussen de twee motorversies. 46 procent kiest voor de Focus ST met een dieselmotor van 185 pk, en 54 procent kiest voor de EcoBoost-benzineversie van 250 pk.

• Europese verkoop van Ford Focus ST verdubbeld sinds uitbreiding van assortiment met dieselmotoren in 2015, waarbij in de eerste tien maanden van het jaar 10.000 ST’s werden verkocht*
  • 46 procent van de Focus ST-klanten in Europa kiest voor nieuwe dieselmotor met 185 pk en 54 procent kiest voor EcoBoost-benzinemodel met 250 pk
  • De Focus ST-dieselversie is per direct bestelbaar met PowerShift-zestrapstransmissie met dubbele koppeling, en kan vanaf begin 2016 worden geleverd
  • PowerShift-uitvoering is snelste dieselauto van Ford ooit en sprint in 7,7 seconden van 0 naar 100 km/u; met een CO2-uitstoot van 119 g/km en een brandstofverbruik van 4,6 l/100 km**