Ford_showroom_klant header.jpg

Europese bestuurders onder indruk van nieuwe semi-autonome technologie

Amsterdam, 26 augustus 2015 -Autonome auto's zijn voorlopig nog toekomstmuziek. Maar volgens een nieuw onderzoek van Ford over verkooptrends in Europa zijn Europese bestuurders steeds enthousiaster over de semi-autonome technologieën die een brug slaan naar de auto's van de toekomst. Lees volledig bericht

• Technologie die bestuurders helpt om te parkeren, botsingen te vermijden, constante snelheid aan te houden en afstand tot voorliggers te bewaren wordt steeds populairder
  • 1 op de 3 Ford's die in 2014 in Europa zijn verkocht is uitgerust met parkeersystemen die bestuurders assisteren bij vinden van parkeerplek en inparkeren; in Nederland is dit ruim 1 op de 2 auto's
  • Vergeleken met 2013 waren bijna twee keer zo veel auto's uitgerust met automatische remtechnologie
  • Ruim 3 op de 4 bestuurders koopt een auto met spraakgestuurde systemen waarmee de bestuurder kan bellen, muziek afspelen, restaurants zoeken en navigatie instellen
  • Wit is meest geliefde kleur, gevolgd door zwart, zilver, grijs en de kleur die snelst aan populariteit wint: blauw
  • Ford Car Buying Trends 2015 biedt inzicht in koopgedrag van automobilisten in heel Europa en laat regionale trends en opvallende nationale verschillen zien

Relevante links