Ford Front Split View Camera HEADER.jpg

Auto's die om de hoek kunnen kijken? Ford introduceert videotechnologie die ongevallen helpt voorkomen

Amsterdam, 23 juni 2015 -

Voor bestuurders kunnen kruispunten met beperkt zicht veel stress opleveren. Vaak moeten ze zich letterlijk in allerlei bochten wringen om naderend verkeer te kunnen zien. Maar nu komt Ford met een nieuwe cameratechnologie die zelfs om de hoek kan kijken. Dit vermindert de stress en kan aanrijdingen voorkomen.

• Front Split View Camera van Ford – gemonteerd in de voorgrille – laat naderend verkeer zien, waarvoor bestuurders anders naar voren moeten leunen
  • Nieuw camerasysteem neemt de stress weg bij gevaarlijke kruispunten en andere situaties met beperkt zicht
  • Volgens gegevens van het European Road Safety Observatory SafetyNet heeft 19% van de bestuurders die zijn betrokken bij een aanrijding op kruispunten last van belemmerd zicht
  • Baanbrekend systeem debuteert in de S-MAX en de Galaxy en gebruikt telescopische sproeier om kleine lens schoon te houden