persclub Ford EcoBoost range.jpg

1 op 5 Fords voorzien van bekroonde 1.0 EcoBoost-motor - meest verkochte geblazen benzinemotor in Europa

Amsterdam, 8 augustus 2014 -

Niet alleen bij internationale vakjury´s, maar ook bij de Europese consument is de geavanceerde en meervoudig bekroonde 1.0 EcoBoost-motor van Ford een ongekend succes. Uit cijfers van Ford blijkt dat deze motor tijdens de eerste helft van dit jaar de bestverkopende geblazen benzinemotor in Europa is.

• In de eerste helft van 2014 was een op de vijf verkochte Ford pesonenauto´s in Europa uitgerust met de 1.0 liter EcoBoost-motor; een derde van Fiesta en Focus-klanten kiest voor deze aandrijving
  • Zuinige en verrassend krachtige 1.0-liter EcoBoost van Ford is de meest verkochte geblazen benzinemotor in Europa
  • In vergelijking met de eerste zes maanden van 2013 heeft Ford dit jaar 15 procent meer auto’s met 1.0 EcoBoost-motor verkocht
  • De befaamde 1.0-liter EcoBoost is de eerste motor ooit die drie keer achter elkaar tot 'International Engine of the Year' is verkozen